42 72 96 09 lotte@lomovision.dk
Vælg en side

Godt spørgsmål, eller?

For hvad handler personlig branding egentlig om. Handler det ikke om kompetencer. Personlighed. Profil. Evner og talenter eller hvad? Jo, det gør det nemlig. Men jeg vender lige spørgsmålet om – fra hvem jeg er, til:

HVAD KAN JEG GØRE FOR DIG!

For det er jo i bund det det hele handler om! En der kommer og siger “den fikser jeg lige, det skal du ikke tænke mere på!” Alligevel ser jeg dagligt virksomheder fokusere på, hvad deres produkt koster, hvor det kan købes, og hvad det gør eller kan. Ikke hvilken udfordring, det løser hos kunden, men mere hvilke funktioner produktet har, eller hvilke kompetencer virksomheden har. 

Eksempel:

Tømrervirksomhedens hjemmeside, hvor det eneste der står er at de har x antal ansatte, der er så-og-så højt uddannede i virksomheden. De kan dit og dat, og har de-og-de certifikater. Og så er der personlige præsentationer, og referencer. Alt i alt helt ok. MEN, først og fremmest skulle der stå, at hvis DU overvejer at bygge, og ikke kan overskue processen, så kan vi hjælpe med det hele… Og så synliggøre nogle af de tanker og spørgsmål, en nybygger står med…Svare på spørgsmålene, inden nybyggeren måske selv har tænkt dem. De udfordringer, de står med, og ikke mindst frygten for at vælge forkert.

Kunden tænker for eksempel: Hvordan ved jeg, at det er gode materialer, de bruger. Virksomheden svarer selv på hjemmesiden inden kunden har nået at spørge: “Du ved, at vores materialer er i orden, fordi du er med til at vælge dem ved leverandøren, inden vi bestiller noget hjem til DIT byggeri. Det er en del af vores planlægning at indrage dig, så du får de materialer og farver du ønsker.” Du tager derved frygten ud af beslutningsprocessen. Og når frygten er væk, føler kunden sig mere tryg, og har nemmere ved at beslutte sig. 

Hvorfor er det så ikke den løsning, der altid vælges, når man brander virksomheden udadtil? Det er det ikke, fordi man sidder på den anden side af bordet, og glemmer at se sig selv i spejlet, og se på sig selv med kundernes øjne. Mange har for travlt med at udvikle egne forretning, til at se hvordan modtageren fanger det budskab der sendes ud.

Og lige så mange får ikke kompetent nok vejledning når der skal laves hjemmeside og profiler til virksomheden.

Tilbage til spørgsmålet: Hvad kan JEG så gøre for dig? Det kan jeg bedst synliggøre, ved at fortælle dig, hvad jeg kan gøre for dig og din virksomhed. I diverse stillings opslag står der mest om hvad der forventes af mig og mine kompetencer, hvad der søges efter af profil, og hvad for personlige værdier der vægtes. Men jeg vender den om her. Jeg skriver det omvendte jobopslag. Hvad jeg kan tilbyde, hvad jeg kan byde ind med til dig og din virksomheds profil, og hvor du vil ende ud, hvis jeg var en del af den. 

Branding og Marketing

Jeg kan sætte dig, virksomheden og dine produkter på landkortet både fysisk, online og på sociale medier. Jeg kan sælge dine produkter i øjenhøjde, og jeg kan differentiere dig fra dine konkurrenter. Jeg kan profilere din virksomhed via relations arbejde og netværks aktiviteter. Jeg kan se, hvor der er udfordringer, og hvor der skal sættes ind, analysere og effektuere nuværende proces. 

Erfaring:

Mange års arbejde med profilering og salg af produkter i forskellige brancher. Herunder egen virksomhed. Fra fysisk butik, til online synlighed. Jeg arbejder utraditionelt og aktivt for at få forretningen ud over stepperne. Ideerne er mange, og hurtige, og jeg arbejder ud fra et mantra om, at det, der differentierer forretningen fra konkurrenterne, er styrken, og skal bruges. Og jo flere steder, vi ses og høres, jo bedre. Jeg arbejder med netværk, fysiske og online, og plejer det ved at skabe langvarige relationer på tværs af brancher. Jeg har taget iværksætter kurser, online marketing kursus, og diverse IT kurser.

Forretnings forståelse 

Jeg kan bidrage med udviklings teorier og tiltag, og nye forretningsområder til forretningen. Udvide horisonter med nye markeder og produkter, og målgrupper. Jeg kan tænke ud af boksen, og helt ind i detaljen. Jeg tænker kreativt og er ikke altid traditionel i min tilgang. 

Erfaring:

Forståelse og indblik i/ af fødekæden og maskinrummet og hvad der skal til, for at drive og udvikle en forretning, fra den lille enmandvirksomhed, til den store multinational virksomhed. Jeg sætter mig grundigt ind i best-practice og lovgivning. Jeg har blik for detaljer, og er proaktiv i forhold til udfordringer og deadlines. Jeg evner at se, hvilke konsekvenser forskellige beslutninger kan have, og er hurtig til at forebygge og imødekomme problematikker og udfordringer. Jeg har taget kurser i virksomheds organisation, ledelse og samarbejde, projektledelse, bestyrelses arbejde og konfliktstyring. 

Personale og HR

Jeg kan bidrage med CSR arbejde, menneskekendskab og viden om, hvordan man inkorporerer alsidighed og trivselarbejde i personalegrupper. Jeg er kreativ og arbejder ud fra en personlig og empatisk tilgang til alle typer mennesker. 

Erfaring:

Ansættelse og personaleforhold samt det rummelige arbejdsmarked. Jeg har siddet med ved bordet til ansættelser. Også som tillidsrepræsentant, og som selvstændig der selv har søgt, interviewet, ansat og oplært, og har været igennem processer, fra ordinære ansættelser, til praktikker og ansatte under særlige vilkår. Jeg har erfaring som mentor, bisidder, medarbejder med ansvar for ansættelsesvilkår og medarbejder udvikling, og jeg har udarbejdet sociale  indsatser og CSR profiler for foreninger og virksomheder, både internt og eksternt. 

 

Forventninger går begge veje

Hvad forventer jeg så af dig og din virksomhed? For jeg vil tillade mig også at forvente noget, af den virksomhed og den chef, jeg skal bruge en hel del af mine vågne timer sammen med. 

Jeg forventer, at min kommende nye chef er en modig medspiller, der udfordrer den gode ide, og er med på at spille bold. Jeg forventer, der er frihed under ansvar, og at der kan ses en værdi i en anderledes tilgang og tankegang. Jeg forventer at positiv arbejdsmiljø er første prioritet. og at der er er plads til forskelligheder. Jeg forventer at der tages fælles ansvar for trivsel og ordentlighed. 

Kan du tilbyde dette, vil jeg gå igennem ild og vand for at du og din virksomhed vokser og udvikler sig, så vi sammen kan skabe den bedste virksomhed for dig, dine ansatte og ikke mindst dine kunder. Du får til gengæld en iderig humørbombe med masser af entusiasme og arbejds iver. 

Er du klar – for det er jeg!

Share This