42 72 96 09 lotte@lomovision.dk
Vælg en side

Det er længe siden, jeg har haft så meget på mit skrivebord (på computeren, vel at bemærke) for hold da op, der er gang i mange ting.

Jeg har fuld fart på hos bryghuset, og synes faktisk ikke jeg har tid til, at min praktik slutter på fredag. Men sådan er det nu bare. Jeg har virkelig nydt min tid her, og sikke et hus at få lov at være i. Fantastiske mennesker, der virkelig brænder for deres produkt(er) og deres værdier. Men realistisk set, kan der ikke blive tale om en ansættelse lige nu. Godt nok er de på vej ud i en version 2,0 i Bryghuset men de er der ikke helt endnu.

 

Min tid i bryghuset har virkelig sat nogle ting i perspektiv for mig, omkring hvad jeg skal fokusere på i fremtiden. For lige så sjovt jeg synes det er at få lov at “lege” på de sociale medier, lige så vigtigt er det at få “det der Google” sat på dagsordenen hos de små virksomheder, som vi også netværker med igennem bryghuset. Og jeg får den tanke, at selv om vi er mange om buddet, der kan det samme som jeg kan, så har ingen, den erfaring jeg har. Projektledelse, selv været selvstændig og kender de udfordringer små virksomheder står med, menneskelige egenskaber, alt sammen gør, at jeg er unik. Det ved jeg. Nu skal jeg bare finde ud af hvordan jeg får det kommunikeret ud, så man forstår, at jeg kan rigtig mange ting, og ville passe perfekt ind i en mindre virksomhed med vækstpotentiale. 

 

De mennesker der arbejder ved Bryghuset gør alt hvad de kan, med de evner de har. Men de ikke har haft den fornødne “tid og forståelse” for hvad en god digital ramme og profil kan gøre, og hvor mange andre små og mellemstore virksomheder som dem, har så ikke også samme problem? Der er fokus på det åbenlyse, nemlig LinkedIn, Instagram, og Facebook. Det er forholdsvis nemt at administrere udadtil, og visuelt er det nemt at gøre selv. MEN…det kræver faktisk en kontinuerlig disciplin at vedligeholde…. Og det er faktisk ikke ret nemt at måle på, om det skaber noget værdi direkte, da de fleste ikke kender redskaberne og dermed kan udnytte det til fulde potentiale. Så bliver det halvt om halvt, og skal bæres på content. (Det man skriver og deler). Og har man så oveni styr på en rød tråd der, så algoritmerne fanger det på en god måde. Min erfaring: Nej, det er jo bare et opslag…. Men det er det ikke. 

 

De fleste tror nok, at en god hjemmeside kan arbejde sig selv op og så kan vi lige lave et opslag eller to på sociale medier, så går det nok. Men lad os slå fast en gang for alle. Du kommer næsten ingen steder uden Google er med dig i baglommen. Og lad os erkende det – du kan ikke løbe dine kunder op personligt alle sammen. Du skal have nogle værktøjer, der arbejder for dig. og med dig. Og du skal fokusere på det du er god til, om det er at lave øl, bygge et hus, reparere en bil, eller transportere gods, så er det det du skal, og ikke også jonglere med Google MyBusiness Instagram og alt muligt andet, du alligevel ikke formår at gøre 100%. Lad du mig om det! For ligesom det er med alt andet, så virker det først, når det får 110 % af din opmærksomhed og kærlighed. Det er først optimalt, når der er fuld skrue på alle tangenter, og sådan er det bare indrettet. 

Så hvordan får jeg så mit budskab ud til verden til dagligt?

Jo, jeg deltager i netværksmøder, jeg skriver på sociale medier, jeg blogger, og jeg møder folk alle de steder jeg kan komme afsted med det. Jeg sender ansøgninger (men er åbenbart ikke særlig god til det!!) Jeg laver aktiviteter for Bryghuset, jeg refererer til, og jeg er her, der og alle vegne. Men jeg har stadig ikke fået et sted at være. Jeg kan endda komme med løntilskud efter nytår. Faktisk overvejer vi i fællesskab, Bryghuset og jeg, at holde en Åben Jobsamtale nu på fredag i Bryghusets butik. Der er åben fra kl. 12 til 16 og jeg vil være til stede, hvis nogen har lyst til en kop øl, kaffe eller en kombination, og en uforpligtende snak om, hvad jeg kan og hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed.

Jeg er skarp på:

  • profilering og strategier for markedsføring
  • hvordan man kan sætte sit præg på markedet
  • hvordan man skaber en profil, der både er anderledes, men også virkelig sætter værdikæden i fokus. Hvad skal man slå på, for at komme forrest. 
  • SEO, SoMe, og Google. Og her snakker jeg ikke kun det tekniske arbejde bag facaden, og hvordan det rent teknisk skal spille bagved, men også hvordan du kommunikerer med dine kunder, dine kontakter og dit netværk. Hvordan brænder du igennem, og får virksomhedsprofilen helt skarp i forhold til produkt og værdikæden. Den røde tråd
  • Alle de andre små opgaver der ligger i en lille virksomhed – korrekturlæsning, event planlægning, bogføring, kundeservice, lagerstyring, projektstyring, kaffebrygning, opdækning, receptions arbejde, og alt derimellem. 

Jeg har flere referencer, der kan tages fat i, i forhold til at få ovenstående bekræftet. Den seneste er direktør Per Rasmussen fra Grauballe Bryghus. www.grauballe-bryghus.dk

Share This