42 72 96 09 lotte@lomovision.dk
Vælg en side

Jeg kommer lige med andet afsnit – du vidste nok ikke det var en følgeton, men det blev det lige. For jeg har et par ting jeg er nødt til at dele med verden. (forrige indlæg om hashtags, finder du HER)

Døgnfluen er død – # lever videre i bedste velgående!

Det er kommet for at blive. Du slipper ikke udenom, hvis du vil følge de trends der er inden for digital branding og markedsføring. Og virksomhederne tager det til sig, langsomt men stødt. Nu handler det om, at vi alle bliver bedre til at udnytte de muligheder, der rent faktisk ligger lige for vores fødder. Har du prøvet at søge på et hashtag?

Jeg synes du skulle prøve dette: #livetienkeltmandsvirksomheden

Det er et verdensklasse eksempel på, at man kan brande sig under et hashtag, som noget nær det eneste. Og man kan få hul igennem, hvis man hviler tilpas nok i sine udtryk, og holder stilen hele vejen igennem. Lars her, er fantastisk med sproget, men han er også ironisk og faktisk griner jeg meget højt, hver gang jeg læser et nyt indlæg fra ham. Jeg går ind på LinkedIn og søger hashtagget frem, og trykker FØLG. Nu får jeg ham i mit newsfeed, hver gang han kommer med et nyt opslag, han mærker med #livetienkeltmandsvirksomheden. Kan det blive meget nemmere?

Indstilling, omstilling eller bare – tag stilling!

Et andet, du kan søge på, er #grønindstilling (www.silkeborgvoel.dk)

Her har vi en håndbold klub, der indarbejder deres hashtag, i deres branding. Og ikke bare det, det er en indstilling de har som overskrift internt, der også indarbejdes i deres kultur, på banen, i deres sponsorarbejde, og netværk og ja, alle steder, de er og vil være. Alle deres opslag på sociale medier, skal have dette hashtag med. Og det betyder, at følger man det, får man alle opslag de laver. Og det er ikke raketvidenskab! Deres farve er grøn. På deres hjemmeside kan du læse om deres ambitioner, og det samlet i EN overskrift giver – Grøn Indstilling. Og det følger ikke kun når de selv laver opslag. Deres samarbejdspartnere, fans, ansatte og spillere, bruger det også. Så du når noget bredere ud i din informationer om klubben, når du følger hashtagget. Ergo, det giver en bredere helhed for brandet, for klubben og for holdet. Og det giver værdi tilbage til deres samarbejdspartnere.

Ledighed er roden til…. # strategi…

Som arbejdssøgende kan man også med succes bruge hashtags. I profilteksten, på sit online cv, og man kan søge på f.eks. #rekruttering og følge det. Flere og flere virksomheder og rekrutterings bureauer bruger det i deres markedsføring af jobopslag, og i søgningen på den helt rigtige kandidat. Sågar på Jobnet kan du nu bruge hashtags i dit cv. Det kan være alt fra jobtitler til personlige kompetencer. Fyld endelig på. Men gør det nu, hvor det giver mening…Det handler om at lave en strategi, der passer ind i dit verdensbillede. Det, du gerne vil opnå, og det du kan blive kendt for. For netværk handler jo om hvem der kender dig, lige så meget som hvem du kender. Og det er også den vej man finder sine nye kunder, sine nye samarbejdspartnere, og den næste, der kan hjælpe dig videre.

Hvad er din strategi?

Når det kommer til markedsføring, handler alt om strategi. Har du lavet din strategi – og følger du den til dørs? For alt dit arbejde på sociale medier, er ikke brugbart, hvis du hverken har en strategi, eller følger det til dørs. Det nytter nemlig slet ikke noget, hvis du starter godt ud, men så fejler i vedholdenhed, efter en periode. Kontinuerligt, og igen og igen. Uanset hvor tit du evner at slå noget op, så skal det komme i faste rater. Det behøver ikke være hver dag – du må bare ikke være stille for længe. Personligt er min strategi at jeg på mine egne profiler skal være aktiv flere gange om ugen. På mine officielle sider skal det ikke være så tit. Dem bruger jeg til de længere opslag, og blog, som denne. Men mine profiler på LinkedIn og Facebook, skal være aktive flere gange om ugen. Igen – jeg er mig, og det er mig, jeg markedsfører. Og lige som Lars, jeg henviser til ovenfor, brander jeg mig selv. Det gør han også – han skriver sjældent sit firmanavn, og henviser ikke ofte til hans virksomhed. Men brander sig ved at fortælle om hans dagligdag og han gør det med humor. Andre laver vidensdeling, og andre igen, deler kun fakta. Hvad vil du helt læse, når du ser opslag…?Det skal nemlig også indgå i din strategi, hvad du vil fremstå med, af image. Og ikke mindst, skal du matche din strategi, med din målgruppe. Hvem vil du gerne nå, og hvordan når du dem.

God jagt på de gode # og del dem gerne herunder, når du finder nogle der er fede at følge.

/Lotte

 

 

Share This